Webinar
Met een slimme, digitale werkplek in de cloud kun je overal, altijd en vanaf elk apparaat aan de slag. Gegevens zijn snel beschikbaar en onder handbereik. Maar data moet natuurlijk ook veilig zijn. Veel bedrijven nemen daarom een gespecialiseerde partner in de hand bij het inrichten en uitrollen van de digitale werkplek. Dat heeft zo zijn voordelen. Je partner heeft de specialistische IT-kennis in huis die jij wellicht mist en kan je dus prima ontzorgen.
Toch kan het uitbesteden van de digitale werkplek ook risico’s met zich meebrengen. Weet je nog wel waar al je data staan? Hoe goed zijn die data beschermd? Worden de verplichtingen die zijn vastgelegd in de AVG en sectorspecifieke normeringen goed nageleefd? En hoe houd je grip op je datamanagement?
Ook als het beheer van je moderne werkplek en andere IT-processen worden uitgevoerd door een specialist, zoals een IT-leverancier, blijf je zelf wettelijk verantwoordelijk voor je data en de verwerking van persoonsgegevens. Dat lijkt vreemd, omdat je de processen niet zelf meer in beheer hebt. Wet- en regelgeving gaat er echter vanuit dat je jouw IT-provider controleert en zekerheid vraagt.
Het selecteren van de juiste IT-partner is daarom cruciaal. Daarnaast loopt IT als rode draad door je bedrijfsprocessen. Het laatste dat je wilt is dat door onkunde van je IT-leverancier bedrijfsstagnatie optreedt. Maar hoe selecteer je nu de juiste leverancier? Zeker als je een kleiner bedrijf bent, zonder eigen security of compliance officer, kan dit best een uitdaging zijn. In dit webinar vertellen Compliance Officer Maik van de Graaf en CEO Anton Loeffen je waar je op moet letten.
Tijdens deze webinar wijzen we je in vier stappen de weg naar een veilige digitale werkplek:
Dit webinar heeft al plaatsgevonden. Wil je de recording terugkijken? Neem dan contact met ons op via dit formulier. Dan sturen we je de opname toe.