Toen de redactie vroeg hoe de weg naar de cloud verloopt, antwoorde Anton: “moeizaam, maar succesvol”. Eshgro haalt 86% van zijn omzet met de verkoop van cloud services. Cloud is een containerbegrip volgens Anton, daarom stelt Eshgro resellers altijd drie vragen: welke cloud zou je willen gebruiken? Hoe wil je het kopen? Ben je een trusted partner voor de klant? Met HP als partner, voor onder andere het bouwen van een app store waar partners applicaties af kunnen nemen, heeft Eshgro een cloudplatform waarmee resellers toegevoegde waarde kunnen leveren aan hun klanten. Daarnaast is het van belang om te kijken wat je als reseller on-premise en vanuit de cloud kunt leveren. Heb je een eigen datacenter of besteed je het liever uit aan een datacenter-dienstverlener? Wanneer er voor de laatste optie gekozen wordt, is er geen engineer meer nodig om het eigen datacenter te onderhouden en kan de focus gelegd worden op cloud applicaties. Daar zit de toegevoegde waarde volgens Anton Loeffen. Resellers verkopen namelijk niet meer alleen aan IT-afdelingen, maar ook aan business divisies die niet alles van IaaS weten. Hierdoor krijgen resellers meer behoefte aan service managers en SLA-specialisten en minder behoefte aan techneuten.
Wil je meer weten over wat Eshgro, kijk dan op de pagina Wat biedt Eshgro?
Benieuwd naar de mening van de andere resellers tijdens de rondetafel discussie? Lees het volledige artikel