De ISO 9001 norm
De ISO 9001 norm specificeert een aantal minimumeisen waaraan organisaties moeten voldoen en wordt wereldwijd gezien als de standaard voor kwaliteitsmanagement. ISO 9001 stelt je in staat om jouw klantgerichtheid, de beheersing van je primaire processen, de effectiviteit van jouw resources en de continue verbetering van je kwaliteitsmanagementsysteem te bewijzen.
Wat is de ISO 9001 Norm?
ISO 9001 kwaliteitsmanagement is in essentie gericht op het voldoen aan eisen en verwachtingen van jouw klanten en het realiseren van de strategie van je organisatie. Wanneer het kwaliteitsmanagementsysteem voldoet aan de eisen van de ISO 9001:2015 standaard, kan jouw organisatie worden gecertificeerd. Certificatie vindt plaats door een onafhankelijke instelling.
De ISO 9001 norm betekenis
ISO 9001 voor kwaliteitsmanagement heeft zich sinds de start in 1987 en na verschillende revisies en updates, ontwikkeld tot ‘s-werelds meest populaire ISO-norm met ca. 1 miljoen gecertificeerde bedrijven. De norm is ontwikkeld door de Internationale Organisatie voor Standaardisatie (ISO).
ISO 9001 Implementatie
Onze experts ondersteunen reeds jaren organisaties met het pragmatisch en doeltreffend implementeren van ISO managementsystemen. Door deze opgebouwde kennis en ervaring hebben de consultants voorbeelden en praktische tips. Bijvoorbeeld bij de beschrijving van processen, het opstellen of aanpassen van documenten, het samenstellen van registers en het maken van rapportages. Daarnaast zijn de consultants goed op de hoogte van het verloop van en de vereisten tijdens het certificeringstraject.