Donatus kent een lange, rijke historie. Al vanaf 1852 is Donatus specialist in het verzekeren van kerken en monumenten. Zij zetten zich in voor het behoud van religieus en monumentaal erfgoed door schadeverzekeringsovereenkomsten te sluiten met kerkgenootschappen, ordes en congregaties, monumentaal erfgoed en personen die werkzaam zijn in de religieuze- en monumentensector.
“Ongeveer tachtig procent van de kerkelijke eigendommen in Nederland, zowel katholieke als van andere gezindten, is bij Donatus verzekerd”, aldus Odette Wyfker, Manager Staf.
“De komende tien jaar zullen duizend gebouwen aan de eredienst worden onttrokken. Met deze ontwikkeling is ook onze markt veranderd en richt Donatus zich in toenemende mate op het verzekeren van niet-religieuze monumenten zoals kastelen en historische buitenplaatsen”, licht mevrouw Wyfker toe. “Maar ook kloosters en kerken met een nieuwe bestemming. Donatus is een absolute nichespeler binnen de verzekeringswereld voor wat betreft deze doelgroepen en de te verzekeren monumentale erfgoederen. Kwaliteit is daarbij leidend, waarbij gunnen, vertrouwen en kennen belangrijk zijn. Customer intimacy is een belangrijke strategische keuze.”
Het betreden van een nieuwe markt met een diversiteit aan klanten en producten vergde een aanpassing van de organisatie. Een belangrijke stap naar een toekomstbestendige ICT-omgeving.
Meedenken zonder ingewikkelde ICT-termen te gebruiken en is voor iedereen te begrijpen.
Eén aanspreekpunt die de klant centraal stelt, kennis van zaken heeft en haar interne processen op orde heeft.
De ICT-omgeving is in lijn met de DNB wet-en regelgeving. Dit is van groot belang om klanten te kunnen voorzien van een veilige verzekering.
Een heldere plan van aanpak, met inventarisatie van de oude situatie, naar een gewenste en vereiste nieuwe omgeving.
Coen Wigman, medewerker BedrijfsTechnologie
Benieuwd hoe jij jouw organisatie meetbaar sneller, eenvoudiger en veiliger
kan laten (samen)werken? Ontdek snel wat wij voor jou kunnen betekenen.