Eshgro, een Microsoft Gold Certified partner, is een toonaangevend aanbieder van een breed scala aan Cloud diensten voor LOB-applicaties. Duizenden professionals maken dagelijks gebruik van de Cloud oplossingen van Eshgro en profiteren van de hoge betrouwbaarheid en uitstekende prestaties van deze diensten. Zo genereren zij dagelijks meer dan een miljard euro aan inkomsten voor hun bedrijven. Onlangs publiceerde Microsoft, technologiepartner van Eshgro, een Case Study over Eshgro die ingaat op de 200% groei die Eshgro in drie jaar tijd wist te realiseren door de inzet van Cloud diensten.
De start van de samenwerking met Microsoft
Eshgro is in 2000 opgericht als IT dienstverlener. In die periode kwamen Cloud diensten als het ware net om de hoek kijken. Eshgro zag het potentieel in de enorme kansen die er lagen op het gebied van het aanbieden van Cloud diensten voor LOB applicaties. Eshgro ontwikkelde naar aanleiding daarvan een aantal software-as-a-service en platform-as-a-service diensten en ging vervolgens op zoek naar een betrouwbare technologie partner die Eshgro kon helpen bij het realiseren van zijn Cloud doelstellingen.
Anton Loeffen, CEO van Eshgro, zegt in de Case Study: “Om zeer betrouwbare LOB-applicatie oplossingen te kunnen leveren via de Cloud waren we op zoek naar een krachtig platform van een betrouwbare leverancier dat op lange termijn schaalbaarheid, robuustheid en behendigheid zou bieden.
Zo ontstond een langdurige samenwerking met Microsoft als IT-partner. Door de jaren heen ontwikkelde Microsoft nieuwe technologieën en standaardiseerde Eshgro steeds meer van haar technologie op het Microsoft platform. In 2004 startte Eshgro met de bouw van een infrastructuur die gebaseerd werd op het Microsoft Cloud Platform System (CPS) en die uiteindelijk zou leiden naar het leveren van Cloud diensten.
Zo ontstond een langdurige samenwerking met Microsoft als IT-partner. Door de jaren heen ontwikkelde Microsoft nieuwe technologieën en standaardiseerde Eshgro steeds meer van haar technologie op het Microsoft platform. In 2004 startte Eshgro met de bouw van een infrastructuur die gebaseerd werd op het Microsoft Cloud Platform System (CPS) en die uiteindelijk zou leiden naar het leveren van Cloud diensten.
De resultaten van de samenwerking met Microsoft
Vervolgens werkte Eshgro samen met Microsoft partner Innovativ om rapportages te bouwen met behulp van Microsoft System Center Operations Manager. Zo was Eshgro in de gelegenheid om een breed scala aan Cloud diensten voor LOB-applicaties aan te bieden aan zijn klanten die gebaseerd zijn op Windows Server 2012 R2 en het Windows Azure Pack. Dat leidde ertoe dat:
- Eshgro een snelgroeiende Cloud business realiseerde en zijn Cloud diensten in drie jaar tijd met meer dan 200% zag groeien.
- Eshgro makkelijk te managen Cloud diensten met gegarandeerde up-time en goede beveiliging kon ontwikkelen tegen lage kosten voor zijn klanten.
- Eshgro met innovatieve Cloud oplossingen snel in kan blijven spelen op de steeds veranderende klantbehoeften.
- De cash-flow werd geoptimaliseerd dankzij de flexibiliteit van het Microsoft Service Provider License Agreement.
- Eshgro in minder dan zes maanden tijd een investering van € 150.000in het Windows Azure Pack en Microsoft System Center terug wist te verdienen.
Anton Loeffen: “De robuustheid van het Microsoft Cloud Platform System en de volledigheid van het Windows Azure Pack gaf ons de tools om bedrijf kritische applicaties aan onze klanten te bieden via de Cloud.”
Gevolg van de samenwerking met Microsoft is dat Eshgro dagelijks de focus kan leggen op het leveren van zakelijke functionaliteiten. De gesprekken met klanten gaan dan ook over zakelijke resultaten en de waarde die Cloud diensten kunnen bieden aan werknemers en juist niet over de technologie die onderliggend is aan het platform. Eshgro maakt daarbij gebruik van software-as-a-service en pay-per-use business modellen.