Home » Nieuws » “Digitale transformatie dankzij de cloud”
In editie 2 – 2019 van het magazine Nijmegen Business en Arnhem Business, vertelt CEO Anton Loeffen over de ontwikkelingen rondom digitale transformatie. Zijn visie: ‘Organisaties die het beste kunnen inspelen op steeds sneller veranderende marktomstandigheden zijn de winnaars van morgen. Dat is onze overtuiging.’
Razendsnelle, technologische veranderingen zorgen ervoor dat een IT-omgeving oneindige flexibiliteit biedt, altijd veilig en continu beschikbaar moet zijn. Deze snel veranderende IT markt vereist een vooruitstrevende visie op IT. Eshgro richt zich daarom op cloudoplossingen die zijn gebaseerd op functionele voordelen in plaats van technische kenmerken.
“De IT markt verandert snel”, vertelt Anton Loeffen, oprichter en directeur van Eshgro. “Of het nu gaat om robotica, biotechnologie, nanotechnologie, quantum mechanica, kunstmatige intelligentie of informatie- en communicatietechnologie, er is één duidelijke trend. De ontwikkelingen volgen elkaar in steeds hoger tempo op. Die exponentiële groei van veranderingen raakt elke markt en uiteindelijk ook direct of indirect elke organisatie en elk individu.”
Cloud als drijvende kracht
Op het gebied van informatietechnologie is ‘de cloud’ een van de grote drijvende krachten achter veel veranderingen. “Informatietechnologie gaat niet langer primair over efficiency”, licht Anton toe. “Met de komst van de cloud is de zogenaamde digitale transformatie ingezet. Informatietechnologie is nu een wezenlijk onderdeel aan het worden van elke dienst of product. Van online werken tot online winkelen, van slimme thermostaat tot zelfsturende auto’s, de ‘cloud’ maakt het mogelijk.”
Continu verbeteren
De digitalisering van diensten en producten brengt ook consequenties met zich mee. Bij het gebruik ervan wordt namelijk veel informatie gegenereerd. “Of het nu gaat om een digitale werkplek, een financiële of productietoepassing in de cloud, een magazijnrobot of een online verzekeringspolis, het levert een schat aan gegevens op”, vertelt Anton. “Met de juiste informatie kunnen fabrikanten hun digitale producten en diensten continu verbeteren, waardoor gebruikers meer gemak ervaren en productiever zijn. Deze grote hoeveelheid gegevens bevat echter ook persoonlijke en vertrouwelijke gegevens. Verwerkers moeten hier verantwoord en veilig mee omgaan.”
‘Organisaties die het beste kunnen inspelen op steeds sneller veranderende marktomstandigheden zijn de winnaars van morgen. Dat is onze overtuiging.’
Anton is van mening dat organisaties vandaag de dag over drie belangrijke competenties moeten beschikken om zich te kunnen ontwikkelen of misschien zelfs wel te kunnen voortbestaan. “Allereerst moet men snel nieuwe toepassingen kunnen implementeren voor medewerkers en klanten. Ook het verkrijgen van inzicht over het gebruik van die toepassingen door complexe informatie eenvoudig en meetbaar te maken is van groot belang. Daarnaast moeten organisaties aantoonbaar veilig weten om te gaan met persoonlijke en vertrouwelijke gegevens.”
Business driven IT
Veel organisaties zijn bezig met de ‘Modern Workplace’ en cloud toepassingen. Anton gelooft dat er meer nodig is om je te kunnen blijven ontwikkelen en onderscheiden met digitale transformatie. “Om maximaal rendement te behalen heb je een oplossing nodig die is toegespitst op jouw rol, jouw organisatie en jouw branche. Een oplossing die je inzicht geef in het gebruik en resultaat van al die toepassingen, maar je ook veiligheid biedt die is toegespitst op jouw vakgebied.” Hij vervolgt: “Wij zien IT als een business functie die bijdraagt aan het verbeteren van het bedrijfsresultaat. Door een oplossing samen te stellen op basis van functionele voordelen in plaats van technische kenmerken, kunnen klanten zich toeleggen op wat er voor hun bedrijf echt toe doet. Business driven IT heet dat.”
IT als water uit de kraan
Eshgro biedt haar klanten cloudoplossingen die zijn gebaseerd op de functionele aspecten van IT. Zodat de IT-gebruiker zich kan richten op de groei van zijn of haar organisatie. Daarbij kan men kiezen om volledig ontzorgd te worden, zelf alles te regelen of iets daar tussenin. “We vinden dat IT net zo makkelijk moet zijn als water uit de kraan”, licht Anton toe. “Onze klanten moeten de cloud op hun eigen manier kunnen gebruiken. Daarbij moeten zij toegang hebben tot een betrouwbare cloudomgeving die is afgestemd op de organisatie en haar medewerkers, waarbij elke applicatie of infrastructuur moeiteloos wordt gecombineerd. Alle applicaties, eenvoudig en snel, veilig in de cloud. Dat is waar onze klanten op kunnen rekenen.”
Thysia is nu Eshgro
Door de overname in oktober 2021 is Thysia nu onderdeel van Eshgro. Daarom zijn we voortaan bereikbaar via www.eshgro.nl. In dit nieuwsbericht lees je meer over deze krachtenbundeling.
Heb je een vraag voor onze servicedesk? Dan kun je op deze pagina terecht of neem direct contact op met servicedesk Breda via telefoonnummer +31(0)76 52 18 846.
Voor andere vragen kun je terecht op onze contactpagina.
BosworX is nu Eshgro
Door de fusie met Avensus in januari 2022 is BosworX (onderdeel van Avensus) nu Eshgro. Daarom zijn we voortaan bereikbaar via www.eshgro.nl. In dit nieuwsbericht lees je meer over deze krachtenbundeling.
Heb je een vraag voor onze servicedesk? Dan kun je op deze pagina terecht of neem direct contact op met servicedesk Apeldoorn via telefoonnummer +31 (0)55 30 10 100. Voor andere vragen kun je terecht op onze contactpagina.
Avensus is nu Eshgro
Door de fusie met Avensus in januari 2022 zijn de cloud- en managed securityactiviteiten van Avensus nu onderdeel van Eshgro. Daarom zijn we voortaan bereikbaar via www.eshgro.nl. In dit nieuwsbericht lees je meer over deze krachtenbundeling. Voor de dienstverlening op het gebied van High Grade Security en Audit & Assurance kun je nog steeds terecht op www.avensus.nl.
Heb je een vraag voor onze servicedesk? Kijk dan op deze pagina voor de contactgegevens per vestiging. Voor andere vragen kun je terecht op onze contactpagina.
Diabolo ICT is nu Eshgro
Door de overname in december 2020 is Diabolo ICT nu Eshgro. Daarom zijn we voortaan bereikbaar via www.eshgro.nl. In dit nieuwsbericht lees je meer over deze krachtenbundeling.
Heb je een vraag voor onze servicedesk? Dan kun je op deze pagina terecht of neem direct contact op met servicedesk Arnhem via telefoonnummer +31(0)26 33 97 969. Voor andere vragen kun je terecht op onze contactpagina.